niedziela, 28 września 2014

Tancerze burzy - Kristoff Jay

Tytuł: Tancerze burzy
Autor: Kristoff Jay
Seria: Wojna lotosowa #1
Wydawnictwo: Uroboros
Ilość stron: 448
Rok wydania: 2013
Moja ocena: 6/6

Zapamiętany cytat: "Fakt, że stoisz wśród tłumu, nie oznacza, że do niego należysz."

Krótki opis: Yukiko to młodziutka dziewczyna, która potrafi przenikać do umysłu zwierząt i ludzi - potrafi z nimi rozmawiać, odczuwać ich emocja a także wpływać na tok ich rozumowania.. Ten niezwykły dar jest uważany za niebezpieczny i takich jak ona się eliminuje. Dla dziewczyny będzie niezwykle trudno ukrywać dar, gdyż wraz z ojcem i dostaje misje sprowadzenia mitycznego stworzenia dla samego szoguna...

Pierwsze wrażenie: Po pierwsze piękna okładka! Po drugie Japonia! Po trzecie bardzo ciekawa fabuła! Te trzy rzeczy skłoniły mnie do zakupu powyższej książki.

Uczucia w trakcie czytania: Pisarze prosto z Japonii mają ciekawy styl pisania. Na początku wszystko dzieje się bardzo, bardzo powoli i na pozór nic ciekawego się nie dzieje, jednakże informacje które nam dostarczano  potem nam się przydają. Akcja nie przyspiesza w jednym momencie od razu na pełne obroty, lecz jest stopniowo podwyższana. I właśnie przez to, uważam, że jednym może to się podobać a innym nie. Ja nie miałam nic do zarzucenia.
Podobała mi się również to, że autor nie przedstawił wątku romantycznego jako głównego, tylko jako dobry dodatek do dobrej powieści. 

Przemyślenia:


Podsumowanie: Jak dla mnie opowieść była "żywa". Autor opisywał walkę i po prostu "czułam ją", jakbym sama w niej uczestniczyła.
Uważam, że powieść jest głównie dla fanów kultury Dalekiego Wschodu, gdyż ktoś kto nie zna podstaw ich zwyczajów może po prostu nie zrozumieć powieści lub może się nie spodobać, a to wszystko wynikałoby z niewiedzy.
Chciałabym jeszcze na koniec dodać, że nie mogę doczekać się kolejnej części (o ile się nie mylę autor pracuje już nad trzecią częścią). Mam nadzieję, że nasze kochane wydawnictwo wyda jak najszybciej kolejny tomik! (czytałam, że pisali, iż w tym roku niestety nie planują wydania drugiej części :<).


12 komentarzy:

  1. Ciekawi mnie ta książka. Mimo że nie interesuję się kulturą Dalekiego Wschodu, ciekawią mnie różne style walki i przede wszystkim barwne opowieści, dlatego bardzo chcę ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Plusy bardzo do mnie przemawiają, lubię nieprzewidywalność itd. Wysłałam Ci już książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety nie mój gatunek, dlatego po ten tytuł raczej nie sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. te Twoje argumenty "po pierwsze, po drugie, po trzecie" są niezwykle przekonujące ;) oprę się? ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sama nie wiem. Trochę zniechęca mnie powolne tempo akcji, ale nie mówię nie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Minusy wymienione przez Ciebie trochę mnie zniechęciły...

    OdpowiedzUsuń
  7. Pora chyba w końcu ściągnąć książkę z półki, na której stoi od zeszłego roku i w końcu zapoznać się z jej treścią.

    OdpowiedzUsuń
  8. Zainteresowała mnie ta pozycja. Może kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Sporadycznie sięgam po fantastykę, ale dla tej pozycji chyba zrobię wyjątek, bo tak entuzjastycznie ją opisałaś, że aż chce ją poznać osobiście.

    OdpowiedzUsuń
  10. Sama okładka przyciąga wzrok, bardzo ciekawie zarysowana fabuła, nawet i ja bym przebrnęła, przez te "ciągnięcie"

    OdpowiedzUsuń